måndag, maj 28, 2007

Budgetfullmäktige

Idag och imorgon debatterar kommunfullmäktige budgeten inför 2008. Höjdpunkten hittills har varit Claras totalsågning av sverigedemokraterna. Ibland är man lite extra stolt över att vara miljöpartist!
Sverigedemokraterna har lagt en budget med en rad främlingsfientliga förslag vilket dessutom kröntes av att sd:s gruppledare drog rasistiska skämt från talarstolen. Den välförtjänta uppläxningen från ordföranden uteblev obegripligt nog.
Själv har jag pratat om sänkt rösträttsålder. I morgon tänkte jag prata om bland annat flyktingmottagande.

7 Comments:

Blogger Joakim Larsson said...

Pfff, nu är du allt PK, Lundqvist. Du syftar förstås på när jag kallade sossarna för mörka krafter (som svar på att de kallade SD för just "mörka krafter"). Lite hårdare får du allt försöka.

22:34  
Anonymous Anonym said...

Joakim: Oj, har vi hamnat i lumpen här och tilltalar varandra med efternamn? De enda jag vet som tilltalar folk med efternamn är antingen 1) militärer, 2) föråldrade domare i tingsrätter eller 3) övervintrade överklasstanter på Öfre Östermalm som tilltalar tjänstepersonal. Själv föredrar jag att tilltala personer med deras förnamn och stundtals även efternamn. Det blir trevligare så.

22:56  
Blogger Joakim Larsson said...

Anonym:
Det finns ingen anledning att upprätthålla en falsk familjär ton. Jag och Lundqvist är inte kompisar bara för att vi råkar sitta i fullmäktige en gång i månaden.

Du får välja själv vilken av kategorierna jag tillhör.

07:20  
Anonymous Anonym said...

Joakim: Tja, du är vare sig överklasstant (såvitt jag kan se) eller domare och det svenska försvaret betackar sig tydligen för personer med uttalat främlingsfientliga åsikter. Så då är du således någonting per se.

Personligen tilltalar jag alla jag känner vid förnamn, vare sig de är vänner, ovänner eller bara ytligt bekanta. Det finns liksom för många Johansson, Andersson och Karlsson att hålla reda på annars.

Super sd: Och? Det finns massor av galenpannor ute på nätet som skriver olika saker. Bara för att man som person eller organisation har den intellektuella kapacitet som krävs för att lägga upp en hemsida, så betyder det inte att de har rätt. Att de sedan har fel i sak är en annan sak.

21:54  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Ja att MP gärna ser galna konsperationsteorier bakom allt och alla är väl kanske inte någon nyhet, men var inte detta mer än tillåtet desperat?

18:16  
Anonymous Anonym said...

Till anonym: mitt kritiska inlägg om islam har raderats. Islamkritik tillåts alltså inte här.

05:15  
Blogger Weine Berg said...

"Främlingsfientliga förslag"? Kan du inte precisera dig mer än så?

23:05  

Skicka en kommentar

<< Home