torsdag, augusti 24, 2006

Med sådana vänner...

I Helsingborgs Dagblad har man intervjuat sverigedemokraten Thord Lindblom. Han får bland annat svara på frågan om vilka partier som (sd) kan tänka sig att samarbeta med och slår då fast att det handlar om moderaterna och folkpartiet.

— Moderaterna kan man ju samarbeta med och diskutera saker och ting med, säger Thord Lindblom.

— Det går även att samarbeta med folkpartiet, för de är precis inne på samma linje som vi, fortsätter han.

Vad ska man säga? Med sådana vänner behöver folkpartiet knappast några fiender!

Andra bloggar om: , , ,

4 Comments:

Blogger Farsan_Baloo said...

Vänta bara. Innan valrörelsen är över har nog sossarna sällat sig till SD:s potentiella samarbetspartiet

21:57  
Anonymous Anonym said...

Ang. Sverigedemokraterna

Att tiga och smutskasta ett parti med demokratiska åsikter är det värsta hotet mot en i många fall hyfsat fungerande demokrati i världen.

Socialdemokraterna och heller inget annat parti, bjuder inte in alla som vill komma till Sverige. FInns det något parti som inte är främlingsfientligt?

Du gråter när någon i din närmaste familj eller dina närmaste vänner råkar illa ut, men gråter du när någon som inte står dig nära far illa? Nej, antagligen gör du oftast inte det och du sätter din omgivning främst. Jag måste göra det jag kan för mina närmastes trygghet. Det handlar inte om att jag inte bryr mig om vad som händer i världen, men det måste finnas andra sätt att komplettera invandringen med.

Övertala mig, jag vill helst av allt att alla ska ha det bra, men jag kan inte förstå hur en större omflyttning i världen med en större blandning av kulturer ger de människor jag bryr mig mest om en större trygghet?

13:10  
Blogger Johan Lundqvist said...

Till anonymous:

Du har lite dålig koll på fakta! Miljöpartiet förespråkar amnesti för gömda flyktingar och fri invandring!

Jag håller inte på något sätt med dig när du påstår att det finns någon koppling mellan minskad trygghet och ökad mångkulturalism. Dessutom känner inte jag till att sverigedemokraterna skulle ha smutskastats, inte på denna blogg i alla fall. Mycket och kraftig kritik är dom värda, men inte smutskastning.

18:59  
Anonymous Anonym said...

Så fri invandring och socialtstöd till alla? Är det ett seriöst förslag? Hur lång tid tror du det tar innan hela vårt sociala skyddsnät brakar ihop?

10:52  

Skicka en kommentar

<< Home