onsdag, februari 14, 2007

Helt hysteriskt

I går fick jag höra om ett av alla arrangemang som ska ordnas under Linnéståhejet i maj: På Vaksala torg ska profesionella dansare utföra en ritual till vårens ära tillsammans med 6-årsverksamheten på Vaksalaskolan och 70-plussare som "alltid velat dansa" men aldrig gjort det förut. Under tiden ska en japansk blomsterkonstnär göra en installation och - håll i er nu - 40 olika djurarter marschera runt på torget!

Om man som jag har "Brev till samhället" som husbibel och särskilt gillar Eric Ericsons brev till Helsingborgs stadsteater så blir ju ovanstående arrangemang bara för mycket! Trodde jag skulle avlida av skratt. Detta får jag bara inte missa!

Andra bloggar om: , ,

1 Comments:

Blogger Johan Lundqvist said...

För er som inte läst "Brev till samhället" kommer här Eric Ericsons brev till Helsingborgs stadsteater och svaret:

Hej

Mitt namn är Eric Ericson och jag har många tama djur som gillar att vara på scen. Den 4 januari kommer jag till er teater för att uppträda med mina djur. Djuren och jag kommer att röra oss till musik på scen. Jag kommer även att läsa upp olika dikter som handlar om mina djur. Jag kommer att stanna 3-4 dagar. Jag och djuren kommer att ha med eget foder, men vi behöver ett utrymme att sova på. Det är också viktigt att ni meddelar samtliga på teatern så ingen allergiker får problem, många idag har problem med djur. Vi ses snart.

Varma hälsningar

Eric Ericson


Svaret från Helsingborgs Stadsteater;

Ang. ert brev.

Vi har inte hört talas om din uppvisning och ser det hela som ett misstag. Vi vill gärna att du bekräftar detta.

Mvh

Helsingborgs Stadsteatern

13:55  

Skicka en kommentar

<< Home