torsdag, oktober 04, 2007

Runt, runt, runt

Övningskörandet fortsätter, på tre dagar har jag avverkat sju körlektioner vilket gör att jag är lite mör. Från att i tisdags morse ha haft uppenbara problem att växla och titta framåt samtidigt så kör jag nu (om än något ryckigt och med lite motorstopp då och då) i centrala Falun med en massa andra bilar, bussar, barn och cyklar.
Dagens stora övning var att köra i rondeller. Under en timmes snurrande i flertalet av Faluns rondeller hittade jag inte en enda rondellhund, vare sig profetvariant eller oreligiös dito.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Flertalet av Faluns rondeller?

Så vitt jag vet körde jag i alla Lindesbergs rondeller när jag övningskörde, alla två, och jag fick köra genom alla på uppkörningen också.

10:35  
Blogger Johan Lundqvist said...

Hmm, Falun har ganska många fler rondeller än två. Tyvärr verkar vänstersväng vara tillåten i alla rondeller ;)

17:58  

Skicka en kommentar

<< Home