måndag, oktober 29, 2007

För lite och för sent, Apoteket

Snart på ICA och Konsum?
Bild från apoteket.se/Foto: Jonas Olsson

Apoteket AB står inte så högt i kurs bland landets farmaceuter rent generellt och särskilt inte efter den senaste tidens diskussioner om bolagsbildning tillsammans med amerikanska Medco.

En positiv överraskning är det därför när man ser Apoteket ABs senaste reklamkampanj om läkemedel mot värk. Strategerna på huvudkontoret verkar äntligen ha insett vilken Apoteket ABs absolut största tillgång är: landets i särklass största kår av universitetsutbildade läkemedelsexperter.

Om ledningen för Apoteket AB konsekvent hade framhållit att bolagets styrka ligger i alla de receptarier och apotekar som är anställda så hade vi antaligen sluppit den kommande situationen där läkemedels kommer säljas på ICA och Konsum utan att kunderna har någon chans att ställa frågor om sina läkemedel.

Ta gärna bort apoteksmonopolet, men ta inte bort kundernas möjlighet att få farmaceutisk rådgivning!

Andra bloggar om: , , , , , ,