söndag, oktober 07, 2007

Åter i Falun

Efter en helg på Forsbacka värdshus är jag tillbaka i Falun för de avslutande dagarna på körskolan. I morgon är det landsvägskörning som står på schemat!
Efter att ha köpt senaste numret av DV Man får jag väl erkänna att jag hade fel: det är faktiskt en helt okej tidning! Reportaget om Charvets butik på Place Vendôme i Paris är mycket läsvärt och helt plötsligt framstår en skräddarsydd Charvetskjorta som något helt nödvändigt.
Dock är väl modetipsen i DV Man kanske av lite skiftande kvalité. Den största missen finns på sidan 99 där sweatpants (mjukisbyxor heter det!) framställs som ett "måste för hösten". Mjukisbyxor är ett måste för soptunnan, inget annat! Själv passade jag på att fira att första veckans körkortskurs var slut med att köpa ett par svarta byxor av - det för mig nya - märket Ijin Material. Bra mycket mer "ett måste" än vad ett par mjukisbyxor är...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är en särskild känsla att köra bil själv för första gången. Framför allt för att det är första gången man kör utan press. Förunderligt hur mycket bättre det går då.

Idag ska jag gå förbi posten och hämta ut mitt körkort, by by provisoriska körkortsbeviset!

10:11  

Skicka en kommentar

<< Home