tisdag, september 05, 2006

Glossy magazine

Äntligen är flyttkartongerna på plats i den nya lägenheten! Ägnade eftermiddagen åt att bekanta mig med mitt nya kvarter. En konsumbutik med mycket ekomat kommer bli stamhaket för att inhandla middagsmaten.

Väl på Konsum så fastnade jag vid tidningshyllan (ja, även jag är beroende av glossy magazines!). Blev först glad över att ha hittat en ny herrmodetidning (ja, även jag är beroende av att shoppa kläder) men sedan såg jag tidningens namn: Damernas Värld Man. Alltså, det är inget fel på Damernas Värld, men herrmode känns inte riktigt som deras main target.

Snabbt drog jag slutsatsen att det handlade antingen om ett väldigt queert herrmode eller om att kvinnor skulle köpa tidningen för att inspireras när dom köper kläder till sina pojkvänner och äkta makar. En snabb tjuvläsning visade att det knappast handlade om något extraqueert mode, så tidningen fick stå kvar i hyllan. Jag får fortsätta förlita mig på tidningen King, trots att även den är mycket oqueer.


Andra bloggar om: , , , , ,

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag prenumererar på King och gillar den skarpt. Jag köpte häromdagen DV Man och även den är mycket bra. Precis som du säger är modet inte lika queert och prisnivån är snäppet högre. Men ändå, den är fylld av massa härligt manligt mode. Definitivt köpvärd.

23:44  
Anonymous Anonym said...

Jag prenumererar på King och gillar den skarpt. Jag köpte häromdagen DV Man och även den är mycket bra. Precis som du säger är modet inte lika queert och prisnivån är snäppet högre. Men ändå, den är fylld av massa härligt manligt mode. Definitivt köpvärd.

23:44  
Blogger Johan Lundqvist said...

Okej, jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig, så nu har jag köpt DV Man. Ska bli intressant att se om den håller måttet :)

09:40  
Anonymous Anonym said...

Gott. Vad tyckte du då?

20:44  
Blogger Johan Lundqvist said...

Jag är faktiskt positivt överraskad! Mycket snyggt som man ville ha fanns det i tidningen. Väskan på sidan 86 var ju to die for till exempel!

Men hur ska en tidning kunna funka när den kommer ut med två (!) nummer per år?!

13:48  

Skicka en kommentar

<< Home