fredag, augusti 25, 2006

När blev 15-åriga killar så coola och queera?

I eftermiddags tillbringade jag några timmar i vår valstuga på Stora torget i Uppsala. Efter en stund så kom det ett gäng med killar i 15-årsåldern och snackade politik. Plötsligt utbrister en av dom "men du, vad tycker ni om att bögar inte får gifta sig?". När jag förklarat att vi vill ha en könsneutral äktenskapslagstiftning och att alla ska ha samma möjlighet att få gifta sig slår killarna fast att miljöpartiet helt klart verkar vara det bästa partiet.

En halvtimme senare kommer en 16-årig kille fram och har "en enda fråga, och om du svarar rätt så ska jag rösta på er i skolvalet". Frågan var vad vi tyckte om att homosexuella inte får gifta sig. Och svaret var det rätta, så miljöpartiet kammade hem ytterligare en röst i skolvalet!

Queera killar i 15-16-årsåldern; ni är mina nya idoler!


Har du frågor eller vill snacka politik så finns jag i miljöpartiets valstuga på lördag 10-12 och på söndag 12-14, kom gärna förbi!

Andra bloggar om: , , , , , , , . Pingat på Intressant.se

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hurra - jag har ett fan! :)

20:40  

Skicka en kommentar

<< Home