lördag, september 02, 2006

Vad händer egenligen på torget?

I morse när jag öppnade miljöpartiets valstuga på Stora torget så hittade jag en socialdemokratisk fasadflagga och en vänsterpartistisk roll-up inne i vår valstuga. Trots idoga försök så fick jag inga uttömmande svar från socialdemokrater eller vänsterpartister om vad detta mysterium kunde bero på. Med tanke på att vårt material helt klart är det snyggaste på vår sida torget så hade jag ju förstått om (s) eller (v) hade försökt lägga beslag på våra grejjer, men vem vill kapa åt sig en sunkig sosseflagga? Inte jag i alla fall!

Dagens heureka: Folkpartiet har upptäckt att dom kan uppfattas som rasistiska. Inte en dag för tidigt!

För övrigt går en stor del av min tid just nu åt till att fixa i den nya lägenheten. Att flytta mitt under valspurten är inte en av mina bästa idéer! Man hinner skriva många insändare på den tiden det tar att olja ett stort parkettgolv...

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det kanske så att miljöpartister som grupp är partimaterialtjuvar? Enligt fp:s Mauricio Rojas har nämligen alla folkslag en särskilt form av kriminalitet (svenskar begår fylleribrott). Kanske gäller det samma sak för olika partianhängare?

00:25  
Blogger Johan Lundqvist said...

Ja, så kanske det är... Vad skulle i så fall vänsterpartister som grupp ha för form av favoritkriminaliet? :)

Johan

10:00  

Skicka en kommentar

<< Home