söndag, oktober 04, 2009

Grattis Maria!

Miljöpartiet i Uppsala kommun har hållit provval i september. I torsdags räknades rösterna för kommunprovvalet samman och Maria Gardfjell knep förstaplatsen på listan med god marginal. Jag tror att Maria kommer bli ett utmärkt kommunalråd. Vi kommer få se ännu mer grön politik genomföras i Uppsala kommun om Maria är en av de som håller i rodret.

Jag är också glad för att jag själv fick många röster i provvalet – jag ska göra mitt bästa för att leva upp till förväntningarna!


Det är kul att se att vi även nästa mandatperiod kommer ha en kompetent, kunnig och debattsugen kommunfullmäktigegrupp! Nu är ju listan inte slutgiltigt fastställd ännu, men det är väl en inte allt för vild gissning att vi kommer få se bland andra Anna Norrman, Rickard Malmström, Frida Johnsson, Malena Ranch, Alf Karlsson, Trond Svendsen och Eva Adler i kommunfullmäktiges talarstol under nästa mandatperiod. Med ett bra valresultat i ryggen kommer förhoppningsvis även Kristin Lilieqvist och Robert Damberg in i fullmäktige.

Jag känner på mig att det här kommer att bli en kul valrörelse!