måndag, januari 15, 2007

Borgerlig jämställdhet

DN har idag en Kristina-Axén-Olin-talar-ut-artikel. Förutom det uppenbara - att det är ett ganska kämpigt jobb att vara finansborgarråd - så är det två saker som fastnade i mitt huvud:

1. Trots det krävande jobbet som finansborgarråd så är det Kristina som ska fixa hushållsarbetet eftersom dom "har en väldigt traditionell arbetsfördelning hemma. Barnen förväntar sig att det är jag som gör saker".

2. Kristinas syn på alkoholism: "Jag är inte alkoholist. Jag är inte knäpp och inte drogberoende." Från ett föredetta socialborgarråd hade man väl väntat sig lite mer insikt än att alkoholism hadlade om att vara "knäpp"?

Andra bloggar om: , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis, genom detta inlägg har du kvalificerat dig till att kallas vänster (www.marcusfriberg.se).

Saknar dig. Har du slutat läsa min blogg eller sitter du vid en dator som jag inte längre kan gissa mig till användaren av?

14:18  
Blogger Johan Lundqvist said...

Jag? Vänster? Underbart, nu böjar det likna de gamla goda tiderna när jag lyckades bli kallad för både miljöfacist och klorofyllkommunist inom loppet av 30 minuter ;)

Självklart läser jag din blogg! Men jag har upptäckt tjusningen med SharpReader... http://www.sharpreader.net/index.html

09:37  

Skicka en kommentar

<< Home