onsdag, augusti 29, 2007

Surprise!

I måndags kväll debatterade kommunfullmäktige min motion om att motverka krogdiskrimineringen. Kommunstyrelsen hade knåpat ihop ett svar som var fullt av felaktigheter och borgarna ville avslå motionen.
Borgarnas försökte lösa frågan med management by confusion. Precis före fullmäktige fick jag debattera frågan med det ansvariga kommunalråd Karolina Hilding (fp) i Radio Uppland. Då påstod hon att diskrimineringen i och för sig var allvarlig men att mina förslag var olagliga.
Några timmar senare har borgarna kommit på att det nog är Gustaf von Essen (kd) som är ansvarig kommunalråd och han påstår att motionen är helt onödig, för förslagen redan är uppfyllda. De förslag som folkpartisten ansåg vara olagliga, alltså.
Som grädde på moset påstår han att jag har fått moralpanik eftersom jag påstår att krogdiskrimineringen är omfattande. Caritasordföranden, Livets Ord-kramaren och abortmotståndaren von Essen (kd) anklagar mig för att ha moralpanik.
Jag är förstummad.

Andra bloggar om: , , , , , , ,