tisdag, augusti 28, 2007

Att välja sina vänner

I går var det terminsstart med kommunfullmäktige. En mycket intressant debatt uppstod kring min interpellation om äldre invandrares behov av vård. Borgarna har strukit alla skrivningar om att det behövs särskilda insatser för äldre invandrare ur kommunens olika styrdokument. Jag har tidigare skrivit om det här och här.
I debatten påpekade jag att borgarnas argumentation på det här området är skrämmande lik den som sverigedemokraterna brukar använda när det t.ex. handlar om hemspråksundervisning. Det här fick Gustaf von Essen (kd) att gå i taket och han menade att det var oförskämt och ohederligt att försöka få det att se ut som att kd och sd var överrens.
Därefter gick Joakim Larsson (sd) upp och öste beröm över von Essen (kd) för att driva en så bra politik på detta område. "Jag hade nog inte kunna skriva interpellationssvaret bättre själv", sammanfattade han.
I rest my case, your honor.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men la du märke till att von Essen ännu mer bestämt förnekade några som helst likheter med vänsterpartiet.

14:23  
Blogger Johan Lundqvist said...

Jo, jag noterade detta. Ni vänsterpartister hade ju dock den goda smaken att inte gå upp och ösa beröm över von Essen :)

16:08  
Anonymous Anonym said...

Nej, vi kan ju inte med bästa vilja i världen hävda att han för vår politik.

14:11  

Skicka en kommentar

<< Home