måndag, augusti 07, 2006

Paraden som slog alla rekord

Cissi! Foto: Zaida Catalán


I lördags gick jag i Stockholm Pride Parade tillsammans med ungefär 35 000 andra parad-deltagare och minst 300 000 åskådare. Det jubel som möter tåget under hela den långa paradvägen är obeskrivligt. I år hade dessutom Miljöpartiet satsat ordentligt och paraderade stolt under paraollen ”Queerpartiet de Gröna”. Med oss hade vi modeller med otroligt vackra klänningar, helt tillverkade av återvunnet material. Jag ska försöka hitta en bild på dom och lägga ut här.

På bilden här är Cissi Engström (mp) som kandiderar till landstingsfullmäktige i Stockholm. Det är nästan så att man önskar att man bodde i Stockholm, bara för att kunna få rösta på henne!

Fler bilder på Queerpartiet de Gröna under Pride Parade finns här och här. Fler bilder finns hos Zaida.

Helgen har i övrigt gått åt till den på gränsen till bedövande tråkiga uppgiften att stoppa valsedlar i det utskick som vi ska göra till alla hushåll i Uppsala. Vad som ändå gör arbetet uthärdligt är vår riksdags- och kommunfullmäktigekandidat Maria Gardfjell som håller låda och har åsikter och kunskaper om det mest. I går fick jag bland annat veta en hel del om fladdermöss som jag inte ens visste att jag ville veta.

Andra bloggar om: , , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag fångade flera av MP:s paraddeltagare på mina bilder, som finns på Flickr

16:29  

Skicka en kommentar

<< Home